Monday, March 31, 2008

Kedai Roti

Akob begitu asyik menonton perlawananbolasepak di depan kaca TV, tiba-tibaisterinya terus masuk, "Bang, lampu dihalaman depan dah terbakar tolong gantiyang baru ye".

"Pasang lampu?!!, kamu ingat saya nieTNB ke?" jawab Akob."Kalau abang tak mau tukar lampu, abangtolong betulkan paip air sebab airnyadah tak boleh keluar", minta isteri Akoblagi."Betulakan paip?, kamu ingat saya nieJabatan Bekalan Air ke?", jawab Akobmengelak."Kalau semuanya abang tak mau buat takapalah, tapi kalau abang ke kedai nantijangan lupa tolong belikan saya gasmemasak sebab rumah kita dah kehabisangas", kata isteri Akob."Mintak maap bebanyak saya tak kerja katPetronas", jawab Akob dengan sinis.Kerana merasa terganggu Akob teruskeluar ke rumah kawannya untukmenyambung menonton perlawananbolasepak. Kira-kira jam 2 pagi kemudianAkob pun pulang kerumah. Akob menjadihairan apabila mendapati lampu dihalaman terang benderang, Akob terus kebilik air, dia sekali lagi terkejutapabila mendapati paip air tak adamasalah lagi. Apabila ia ke dapur Akobmendapati tong gas juga penuh.Pada keesokan paginya Akob bertanya padaisterinya "Awak minta tolong padasiapa...?"."Begini bang, setelah abang keluar darirumah semalam, saya menangis di halamanrumah. Tiba-tiba ada seorang lelaki yangsedang melintas di depan rumah kita,bertanya kenapa saya menangis. Sayaceritakan segala-galanya kepadanya.Dengan rela hati dia sedia menolong sayatetapi dengan bersyarat"."Apa syaratnya?", tanya Akob ingin tahu."Syaratnya saya perlu pilih sama adabuatkan ia roti atau tidur dengannya"." Jadi awak buat roti apa untuk dia?",tanya Akob."Buat roti...?!!! Awak pikir saya nieKedai Roti ke...?!!!"Si Akob plak pi ke halaman dan menangisdi situ.....p/s : haaa..... to all husbands, pleaseappreciate ur wife aaaaaaa???...hehe....

No comments: